maandag 6 juli 2015

Review Mijn Wonderlijke Wereld van Masja

vandaag review ik over een ander kleurboek, namelijk Mijn Wonderlijke Wereld van Masja van den Berg, uitgeverij JP Magazines.

Geschreven door: Natasja Koning.

allereerst wil ik Masja hartelijk bedanken voor deze kans om haar kleurboek te reviewen , bij deze bedankt!

ik kreeg het kleurboek heel snel binnen, meteen was ik verliefd op de omslag, ik hou van bling bling.
het kleurboek sprak me meteen aan, de variatie op de buitenkant maakte mij enorm nieuwschierig naar de binnenkant.

deze was ook meteen heel leuk, ik vind de variaties mooi en er zitten zowel makkelijkere platen als moeilijkere in, hierdoor is er voor iedereen wat leuks te vinden in Mijn Wonderlijke Wereld.

ik besloot te wachten tot ik mijn nieuwe Faber Castell potloden binnen kreeg ( deze heb ik gekocht bij Boekhandel Deurenberg een super service en aardige mensen een aanrader dus!)

toen mijn potloden er waren zocht ik een kleurplaat uit en begon ik te kleuren.
meteen viel het op dat de potloden erg lekker kleuren in dit boek, ze glijden soepel over het papier en de kleurafgifte is geweldig , zowel door de potloden als het juist gekozen papier.




dit was mijn eerste plaat met mijn nieuwe potloden, ik hou van vrolijke kleren dus daarom viel mijn oog op de leuke felle kleuren.
ik vond het heel ontspannend om deze plaat te kleuren, ik hou persoonlijk van priegel werkjes dus deze kwam daarbij goed uit.

ik ben met dit ontwerp van Masja een avond bezig geweest.





Mijn 2e kleurplaat besloot ik een kleurplaat te kiezen die uit 2 kanten bestond maar toch door liep.
mijn oog viel op deze kleurplaat ik hou wel van drukte en de koi vind ik enorm leuk omdat dit mijn vader zijn favoriete vis was.

wederom koos ik voor mijn Faber Castell potloden, hierbij probeerde ik ditmaal een aantal technieken uit, welke naar mijn idee goed gelukt zijn. ook deze kleurplaat vond ik heel ontspannend om te doen, de variatie in de figuren houd het interessant om in te kleuren en om te blijven kleuren.

voor mijn 3e kleurplaat koos ik voor stiften, hoe verleidelijk mijn potloden ook zijn, ik wou ook stiften testen in dit kleurboek.

ik heb voor deze kleurplaat gekozen voor stabilo stiften en tombow stiften.
doordat de Stabilo stiften over het algemeen iets natter zijn drukken deze lichtjes door als je vaker over dezelfde plek kleurt, mijn advies probeer niet over dezelfde plekken te kleuren.

verder kleurde de tombows lekkerder als de stabilos, beide geven prima kleur af op het papier en het vlekt niet ( wat een groot voordeel is!)

mijn algemene indruk over Mijn Wonderlijke Wereld:

ik vind het een leuk kleurboek en ben ook zeker van plan om alle kleurplaten te kleuren uit dit kleurboek.
er staan dieren maar ook andere dingen in wat het boek interessant houd en elke keer dat je kleurt veel variatie bied.
het papier is voor zowel potlood als stift geschikt, met fijnlijners en gelpennen let op dat je niet te vaak over dezelfde plek gaat maar dit is in heel veel kleurboeken het geval.

vind je dit boek ook leuk? hij is nog verkrijgbaar! wil je alle kleurboeken volgen die Masja ontwerpt en nog gaat ontwerpen? volg haar dan nu op facebook ! klik Hier Masja's Artwork  .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten